نتیجه و ویدیو خلاصه بازی منچسترسیتی و تاتنهام| صدرنشین شمایی آقای پپ! پخش زنده بازی منچسترسیتی و تاتنهام (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین پاشازاده: استقلال با همین استراتژی قهرمان است ظهور یک مدافع جدید دراستقلال| حامدی‌فر نمره قبولی گرفت شاخ و شانه میرزازاده برای رقبای خارجی + عکس تایید احضار مدیران فوتبال از سوی رئیس کمیته انضباطی جلالی ستاره استقلال در شب پیروزی مقابل فولاد وزارت ورزش همچنان مالک سرخابی‌هاست صعود ۱۷ پله‌ای عالمیان در رده بندی جهانی بازیکنان پرسپولیس منتظر وعده درویش طارمی؛ شکارچی محوطه جریمه ترابی در راه تراکتور؟! سومی ووشوکاران خراسان رضوی در مسابقات کشوری وضعیت گل‌محمدی همچنان نامشخص حریفان شهرداری گرگان در آسیا مشخص شدند غایبان جام تختی از حضور در لیگ کشتی محروم می شوند تکلیف اوسمار برای تمدید قرارداد مشخص نشد برنامه ۳ هفته پایانی استقلال و پرسپولیس در لیگ برتر | جام به نکونام می‌رسد یا اوسمار؟
سرخط خبرها

نوستالوژی| حضور کشتی برق خراسان در مسابقات سراسری سال ۱۳۵۵

  • کد خبر: ۷۹۷۸۳
  • ۱۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۳
نوستالوژی| حضور کشتی برق خراسان در مسابقات سراسری سال ۱۳۵۵
گزارش کیهان ورزشی از حضور تیم کشتی برق خراسان در مسابقات سراسری سال ۱۳۵۵ را در این مطلب بخوانید.

به گزارش شهرآرانیوز؛ مجله کیهان ورزشی در شماره ۳۰ بهمن ۱۳۵۵ به‌سراغ تیم کشتی برق خراسان رفته و یک صفحه به مصاحبه با عوامل و کادر فنی این تیم اختصاص داده است. در این گزارش به نحوه حضور تیم خراسان در مسابقات کشتی سراسری و اهمیت برگزاری این پیکار‌ها برای قهرمانان کشتی اشاره و با کادرفنی تیم برق خراسان مصاحبه شده است. بخش‌هایی از این گزارش را در ادامه از نظر خواهید گذراند.

خراسان از مناطق پرسابقه کشتی ایران است. از این سرزمین مردان بزرگی در کشتی قد علم کرده‌اند که نامشان در تاریخ کشتی ایران و جهان ثبت شده است؛ ولی در چند سال گذشته خراسان نیز مانند سایر مناطق کشتی‌خیز دست از فعالیت کشید و به فوتبال روی آورد و پس از تلاش زیاد، تیم فوتبال ابومسلم را که ترکیبی از فوتبالیست‌های بومی و تهرانی بود به میدان تخت جمشید فرستاد. اما در پایان دوره چهارم این مسابقات تیم ابومسلم از گردونه خارج شد و تماشاگران مشتاق را در حسرت گذاشت.

 

با شروع مسابقات کشتی سراسری و حضور تیم برق منطقه‌ای خراسان در این مسابقه‌ها، تماشاگران مشهدی که به فوتبال جذب شده بودند، دوباره گرد تشک کشتی جمع شدند. برای آگاهی بیشتر از کیفیت تیم کشتی برق خراسان و برنامه‌های این تیم با تنی چند از مقامات مسئول کشتی خراسان و دستگاه ورزشی برق منطقه‌ای مشهد به گفتگو نشستیم که نتیجه آن چنین است:

یک اتحاد کامل

کریم محمدیان، سرمربی کشتی خراسان، می‌گوید: مسابقات کشتی سراسری فرصت خوبی است برای تماس مرتب و درنتیجه ایجاد آمادگی دائمی کشتی‌گیران ایران. هیئت کشتی خراسان باتوجه‌به اهمیت موضوع با همه سرمایه و امکاناتش تیم برق منطقه‌ای خراسان را که نماینده مشهد در این مسابقات است، تقویت خواهد کرد. البته ما سعی کردیم در اولین دیدار بهترین تیم را به میدان بفرستیم، اما خستگی ناشی از سفر تفلیس و کسالت ۲ تن از بهترین کشتی‌گیران برق، ما را از این هدف دور کرد.

 

محمدیان با اشاره به وضع هیئت والیبال و بسکتبال و همچنین فوتبال خراسان اضافه کرد: ما از تجربیات این هیئت‌ها که بر مسابقات سراسری رشته‌های خود نظارت می‌کنند، نهایت استفاده را خواهیم کرد و ضمن تقویت تیم برق سعی خواهیم کرد به سایر باشگاه‌ها نیز تا حد امکان توجه کنیم و برای این منظور دومین دوره مسابقات کشتی را به‌صورت رفت و برگشت بین تیم‌های شهرستان‌های خراسان و باشگاه‌های مشهد برگزار می‌کنیم تا در دسته ۲ باشگاه‌های ایران نیز تیمی داشته باشیم. محمدیان به نتیجه مسابقات سراسری کشتی بسیار خوش‌بین است و می‌گوید: خوشبختانه اکنون اتحاد کاملی بین کشتی‌گیران و مربیان وجود دارد که همین باعث دل‌گرمی من و گردانندگان برق است.

ایجاد پشتوانه

مسعود بیات مختاری، رئیس باشگاه ورزشی برق منطقه‌ای خراسان: ما از مدت‌ها پیش در انتظار چنین فرصتی بودیم و به همین دلیل در چند سال گذشته نهایت تلاشمان را برای تقویت تیم انجام داده‌ایم و در تمام مسابقاتی که در این سال‌ها برگزار شده است، به مقام قهرمانی دست یافته‌ایم و اینک با علاقه و امیدواری تمام از مسابقات سراسری کشتی استقبال می‌کنیم. خوشبختانه مدیرعامل برق منطقه‌ای خراسان که از علاقه‌مندان واقعی ورزش است، امکانات لازم را در اختیارمان گذاشته است. اینک هیچ مشکلی نداریم. همکاری تربیت‌بدنی و هیئت کشتی خراسان نیز عامل مهم دل‌گرمی ماست و در مقابل ما هم سعی کرده‌ایم برای تشویق کشتی‌گیران خراسان، در تیممان ورزشکار غیربومی نداشته باشیم و این تعصب را نیز تا آخر حفظ خواهیم کرد.

صمیمیت و یکرنگی

قدیر نخودچی، مربی تیم برق منطقه‌ای خراسان، گفت: کشتی خراسان سوابق روشنی دارد، اما در چند سال گذشته کارنامه این رشته از ورزش چندان دل‌پذیر نبوده است. سرانجام تربیت‌بدنی خراسان با انتخاب رئیس جدید هیئت کشتی کار اصولی انجام داد و با آمدن او تحرکی در هیئت به وجود آمد و برنامه‌هایی اجرا شد که ثمربخش بود؛ از آن جمله، برگزاری مسابقات سراسری خراسان را می‌توانم نام ببرم. تیم برق منطقه‌ای نیز که از سال‌ها پیش تشکیل شده است، در این عرصه فرصت خودنمایی پیدا کرد و به مقام قهرمانی مسابقات دست یافت و سرانجام وقتی صحبت از مسابقات کشتی باشگاه‌های ایران به میان آمد، کشتی‌گیران باشگاه برق علاقه‌مندی‌شان را به شرکت در این مسابقات اعلام کردند. خوشبختانه مدیر باشگاه از این پیشنهاد استقبال کرد و اینک با خوش‌حالی تمام در این مسابقات شرکت می‌کنیم. به‌نظر من، پس از پایان کسالت محمود قشنگ و من و همچنین ناراحتی چنگیز عامل، تیم برق منطقه‌ای خراسان بهترین تیم شهرستانی خواهد بود، زیرا در تیم ما رفاقت و دوستی کاملی حکم‌فرماست.

خوش‌بین به آینده

علی بامشکی، کمک‌مربی تیم، اظهار کرد: در گذشته فقط سالی یکی‌دو مسابقه در ایران برگزار می‌شد که این برنامه به‌هیچ‌عنوان نمی‌توانست کشتی‌گیران را قانع کند. اما با برنامه فعلی و انجام مسابقات کشتی سراسری اینک صحنه وسیعی برای خودنمایی جوانان پدید آمده است. به‌قطع با اجرای این مسابقات قهرمانان در آمادگی دائمی خواهند بود و این امر به‌ویژه در سطح تیم‌ملی بسیار مؤثر است. بامشکی نیز به آینده تیم برق خوش‌بین و امیدوار است و می‌گوید: بدبیاری و اتفاق و شکست هیچ‌گاه نمی‌تواند این خوش‌بینی را از بین ببرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->